Rozdiel medzi preposielaním objednávok a dropshippingom
Dropshipping a preposielanie objednávok sú na Slovensku pre väčšinu obchodníkov novinkou, preto sa často stretávame s nesprávnou interpretáciou oboch spôsobov spolupráce.
V tomto článku Vám chceme priblížiť hlavné rozdiely medzi oboma spôsobmi z pohľadu odberateľa tovaru – prevádzkovateľa eshopu.
Pri oboch spôsoboch neprichádzate do kontaktu s tovarom. Nemusíte mať sklad a v ňom uväznené množstvo peňazí. Zasielanie tovaru realizuje Váš dodávateľ. Rozdiel je v tom, kto komu za tovar platí, v cenotvorbe, v zodpovednosti za reklamácie a vrátenie tovaru.
1. Preposielanie objednávok
Pri preposielaní objednávok figurujete len ako sprostredkovateľ predaja. Vašou úlohou je teda len propagovať eshop a preposielať objednávky dodávateľovi. O samotné vybavenie objednávky sa postará dodávateľ. Váš zákazník platí za tovar priamo Vášmu dodávateľovi, dodávateľ tovar zabalí a zašle zákazníkovi. Vám sa odmení províziou za sprostredkovanie objednávky. Prípadné reklamácie alebo vrátenie tovaru realizuje dodávateľ.
Preposielanie objednávok odporúčame ako vhodný spôsob spolupráce pre začínajúcich podnikateľov, vzhľadom na minimum povinností.
Výhody:
- minimum povinností
- reklamácie zabezpečuje dodávateľ
Nevýhody:
- odmena závislá od provízie dodávateľa
2. Dropshipping
Dropshipping kombinuje klasický obchodný model, pri ktorom si obchodník vytvára sám cenotvorbu a zároveň umožňuje obchodníkovi vstúpiť do takejto spolupráce s minimálnymi nákladmi, nakoľko nieje potrebný vlastný sklad tovaru a logistika pri balení a zasielaní tovaru.
Ako už bolo naznačené, pri dropshippingu tovar nakupujete od dodávateľa Vy, následne ho predávate s maržami podľa vlastného uváženia. Zákazník vo Vašom eshope teda platí za tovar Vám, Vy zas Vášmu dodávateľovi.
O zasielanie tovaru sa stará Váš dodávateľ. Vy dodávateľovi len pošlete kontaktné údaje zákazníka a Vašu faktúru a dodací list. Dodávateľ tieto dokumenty vytlačí a priloží do zásielky. Tovar za Vás zabalí a pošle Vášmu zákazníkovi. Niektorí dodávatelia za vybavenie dropshippingovej objednávky môžu účtovať manupulačný poplatok, väčšinou vo výške 0,3 – 1€.
Riešenie prípadných reklamácií, alebo vrátenie tovaru je už vo Vašej kompetencii.
Výhody:
- vlastná cenotvorba
- zasielanie tovaru zabezpečuje dodávateľ
Nevýhody:
- menší počet dodávateľov akceptujúcich dropshipping
- nutnosť riešiť reklamácie
V kategórii: Marketing všeobecne