Povinnosti eshopu – na čo nezabudnúť
Ak chcete mať istotu, že Váš eshop je 100% „košér“, určite by ste nemali podceniť nasledovný 12 bodový zoznam.
Povinnosti vyplývajú zo zákona číslo102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.
- spresnenie informačných povinností predávajúceho pred uzavretím zmluvy na diaľku,
- predávajúci musí kupujúcemu poskytnúť formulár na odstúpenie od zmluvy,
- formulár na poučenie o uplatnení práva spotrebiteľa na odstúpenie od zmluvy,
- povinnosť bezprostredne pred odoslaním objednávky opakovanie upozorniť spotrebiteľa,
- oboznámenie spotrebiteľa o jeho povinnosti zaplatiť cenu tlačidlom „objednávka s povinnosťou platby“,
- povinnosť predávajúceho poskytnúť spotrebiteľovi bezodkladne po uzavretí zmluvy potvrdenie o jej uzavretí,
- nová lehota na odstúpenie od zmluvy bez uvedenia dôvodu,
- spôsoby uplatnenia práva na odstúpenie od zmluvy,
- pri odstúpení od zmluvy predávajúci uhradí spotrebiteľovi len najlacnejší spôsob prepravy,
- zakazujú sa vopred označené políčka v návrhu zmluvy alebo objednávky,
- zákaz telefónneho čísla predávajúceho so zvýšenou tarifou a účtovania dodatočných nákladov spojených s vybraným spôsobom platby,
- predávajúci je povinný pri zamietnutí reklamácie poskytnúť spotrebiteľovi odborný posudok.
Ak si necháte zhotoviť eshop u nás v rámci ponuky za 999€, všetky náležitosti budete mať zapracované.
Zdroj informácií: Portál podnikajte.sk
V kategórii: Ako na to ?