Ako optimalizovať popisy produktov ?
Aby váš eshop dobre vnímali vyhľadávače, porovnávače cien a v neposlednom rade návštevníci samotní, potrebné je zamerať sa na kvalitne pripravené názvy a popisy produktov. V tomto článku si priblížime na čo klásť dôraz.
1. optimalizácia popisov pre vyhľadávače
Vyhľadávače posudzujú obsah stránok. Stránkou je samozrejme aj stránka daného produktu. Na to, aby vášmu produktu dal vyhľadávač o niečo väčšiu hodnotu musíte okrem množstva iných činností zvoliť aj správne písaný, členitý a na kľúčové slová bohatý obsah produktov.
Vo všeobecnosti môžme bez zdĺhavej analýzy kľúčových slov odporučiť používať pri optimalizácii popisu produktu ako hlavné kľúčové slovné spojenie názov produktu.
Preto názov produktu používajte podľa možnosti častejšie pri opise produktu. Namiesto toho aby ste písali „tento produkt ponúka vysoký výkon“, píšte radšej „vysávač Eta 1250 ponúka vysoký výkon“ a podobne
Na čo zacieliť pozornosť pri optimalizácii popisov pre vyhľadávače ?
- informačne kvalitný a hlavne unikátny popis – popisy nekopírujte od konkurencie, pripravte si vlastné popisy
- názov produktu umiestnite do tagu title, dbajte na to, aby sa tagy title neopakovali, väčšina eshopových systémov si s touto vecou vie automaticky poradiť
- hlavné kľúčové slovo / názov produktu umiestňujte nie len do názvu produktu ale aj do jeho popisu v priamo úmernom množstve
- využívajte nadpisy úrovní h1 – h3 rovnomerne a v týchto nadpisoch používajte kľúčové slovo
- využívajte bold, kurzívu, čleňte text
2. optimalizácia produktov pre porovnávače cien
Väčšina porovnávačov cien umožňuje zaradenie Vašich produktov na dve miesta:
1. zobrazenie vo fulltextovom vyhľadávaní (tu patrí aj porovnanie cien produktov)
2. zaradenie do katalógu produktov.
Pre každý spôsob zaradenia produktov je potrebné abý Váš XML produktový export obsahoval čo najviac informácií o produkte.
Správne zobrazenie produktov do porovnania cien vyžaduje:
- jednoznačný názov produktu, ktorý obsahuje výrobcu + model (nesprávne: vysávač, správne: vysávač Eta 1250)
- EAN alebo ISBN kód – voliteľné
Správne zaradenie produktov do katalógu produktov vyžaduje:
- zobrazovať celú cestu k danej kategórii vrátane nadradených kategórií oddelené oddelovačom napríklad „|“
- zobrazovať správne zaradenie do kategórií, pričom strom kategórií uvádza každý porovnávač cien vo svojej implementačnej príručke
Preto sa často stáva, že ak máte napríklad neurčité názvy produktov, potom sa vaše produkty vôbec neobjavia v porovnaní cien / fulltextovom vyhľadávaní. Ak zas používate vlastnú štruktúru kategórií, ktorá neodpovedá štruktúre kategórií daného porovnávača cien, nezobrazia sa Vaše produkty v katalógu produktov, resp. zobrazí sa len ich časť.
3. zacielenie na návštevníkov eshopu
Návštevníci samotní sa potrebujú o Vašich produktoch dozvedieť čo najviac informácií, bez toho aby museli z Vášho eshopu odísť a hľadať informácie u konkurencie.
Nie vždy zvíťazí cena, ako hlavný rozhodovací parameter. Ak váš eshop návštevník opustí pretože sa o produkte nedozvedel dostatočné informácie, je dosť pravdepodobné, že ho nakúpi u konkurencie, ktorá mu produkt dostatočne predstaví napriek o niečo vyššej cene.
Veľa zákazníkov dá na celkový pocit z eshopu. Ak sa u Vás nedozvie to, čo o produktoch hľadá, pravdepodobne u Vás nenakúpi, siahne po konkurencia, ktorá svoje popisy lepšie zacielaila na návštevníkov.
Čo by mal obsahovať správne vyplnený popis produktu ?
- názov produktu obsahujúci výrobcu a modelové označenie
- prehľadne a dobre štrukturované texty – používať nadpisy, bold, odstavce
- ak produkt obsahuje technické parametre tak ich rozpis najlepšie formou tabuľky, na základe ktorej dokáže následne zákazník využiť funkciu porovnanie produktov, ak to Váš eshop podporuje
- doplnkové fotografie produktu, podľa možnosti v čo najlepšej kvalite
- viditeľne zobrazené kontakté informácie, cez ktoré Vám zákazník môže položiť otázku ku danému produktu
- informácie o dostupných variantách produktov, prípadne aj zoznam tematicky podobných produktov alebo voliteľné príslušenstvo
Ak nieste spokojní s Vašim eshopovým riešením alebo uvažujete o založení eshopu radi Vám hore uvedené služby priblížime bližšie v rámci bezplatných konzultácií, ktoré majú naši klienti samozrejme k dispozícii k eshopovým riešeniam, ktoré ponúkame.
V kategórii: Ako na to ?, Marketing všeobecne